tisdag 11 maj 2010

Vi smakade på kaffe med mjölk och det smakade gott.

Klockan var tre på natten och mitt i vår How I met you mother-maraton sa jag till Lars; vi måste bo i husvagn.
Jag hade precis kommit fram till att jag äntligen skulle leva som jag lär, inte för att jag predikar compact living i mitt arbete, men jag illustrerar det rätt så ihärdigt.
Jag ville sälja allt jag inte behövde och behövde någon slags begränsning i det.
Säljer jag bokstavligen allt slutar det ju med att jag behöver köpa nytt redan dagen efter första loppisdagen.
Att begränsa mig till att sälja allt som inte får plats husvagnen var perfekt. Och det var ingen nyhet för Lars, jag har tjatat om det här ett tag. Leva enklare, återuppleva husvagnsemestrarna från då jag var barn.
Jag var tre veckor första gången jag bodde på camping, jag tror jag var rätt lycklig då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar