fredag 14 maj 2010

Snart är vi fria!

Köp inte en bostadsrätt.

Efter att ha ringt till mäklare, pratat med ordförande och kassör (två gånger) om någonting som heter kaptialöverskott som den ene kräver och den andra inte vet vad det är så repeterar jag.

Köp inte en bostadsrätt.


Jag sålde den i september förra året (get over it already!). I mäklararvoderingen ingick det att mäklaren skulle ta hand om min deklaration. När deklarationen skulle in 3 maj, förstod jag att så lätt kom jag inte undan. Ringer mäklaren (lite väl sent, jag erkänner; 2 maj) och han säger att jag ska ha fått kontrolluppgifter från min gamla bostadsrättsförening som han behöver ha för att hjälpa mig.

Jag får uppskov på deklarationen och med examensutställning och flytt på samma gång var det först idag jag haft tid att ordna med detta.

Mäklaren påstår att han skickat kontraktet till bostadsrättsföreningen som i sin tur säger att de inte fått något och därför inte kunnat skicka kontrolluppgifter vidare till mig.


Behöver jag skriva mer om detta!?



I husvagn, som jag då talar för, vaknar man på morgonen (klockan ställs alltid på sju, vi kommer aldrig ur sängen innan nio) Lars kanske säger någonting om att han inte kommer få ut någon större lön den här månaden.

Jag vänder mig om i sängen och sömndrucket säger jag någonting i stil med: Det är lugnt. Hyran är redan betald.

Sen somnar vi troligtvis om.


För den är det! Hyran för sommaren betalas i förskott, och det har vi redan pungat ut.


Alla pengar vi tjänar i sommar är nöjespengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar