tisdag 18 maj 2010

Gräl

16 maj.

Det här med relationer nu då…

Vi fick ju några råd från grannarna. Visst har vi hunnit med några gräl i husvagnen, vi som faktiskt inte brukar gräla så mycket.

Och på liten yta är det svårt att gräla. Skjutdörren till sovrummet är inte så tillfredsställande att skjuuuta igen.

För det första så är vi sådana som även i en stor lägenhet är i samma rum för det mesta. Vi har en kort period bott ihop på 29m2 (bostadsrätten) och det har gått bra. Vi är inte rädd för den lilla ytan. Speciellt eftersom det är lättare nu att bara sådär ta en promenad (i linne och trosor om man så vill, hey, vi bor på camping) och när mopeden kommer hit, då djävlar kan vi göra en drama-exit med stil.

Så det här kommer nog bli en bättre grällokal än lägenheten.


Nej, det som faktiskt får oss att gräla är flytten från den gamla lägenheten.

Vi gjorde misstaget att flytta hit utan att ta tag i flytten på allvar på en gång.

Vi smakade på det goda livet, drog av på tempot i rasande takt.

Så vi har tagit någon låda här och där. Idag insåg vi att vi måste fixa det snarast. Ingen av oss hade någon ork att ta tag i ett evighetsprojekt. Gräl.


Och ja, man måste hejda sig ibland. Som i kväll då husvagnen var mörklagd för att ladda batteriet (knallgasen, jag tar det snart). Jag gick in i Lars osynliga mobilsladd medan han pratade i telefon, han svalde ett "mäh åååh" för att jag sedan direkt knuffade omkull Brorsans vattenskål och då kom det. Men vi skrattade åt det, vi fattar att vi måste vänja oss vid att vi kommer gå in i varandra tusen gånger om.


Det var förresten grannarnas tips, gör inte saker samtidigt. Av den enkla anledningen att det går inte att göra saker samtidigt utan att gå in i varandra.

A sa dessutom att man får säga ifrån då M går upp halv sex på mornarna och vill väcka henne medan hon gillar att dra sig. "Jag är en vuxen människa, jag gör som jag vill". Den frasen sög jag i mig med hull och hår.


Nu i kväll var vi lite oense om en annan sak.

Idag när jag var och köpte lite flyttkartonger så hittade jag en påse med blandad kompott ettåriga frön.

Jag har tänkt att jag ville köra igång nån slags parkettodling i förtältet, men förstod att det var lite too much. Så kompromissen var denna påse som skulle planteras utanför förtältet. För mig, sätta ner fötterna och se lite växter gro medan vi bor här. Så inte tiden går för fort.

För Lars: olagligt.

Min lilla påse planterades ändå, kändes ju roligare nu när Lars sa att det var olagligt. I skymningen efter regnet grävde jag med en sked och hämtade lite jord från en hög i närheten.


Vi har ännu inte fixat internet till husvagnen, de inlägg jag publicerar är oftast skrivna kvällen innan och läggs upp då jag kommer till loppisen. I morgon är BildMuseet stängt men jag fortsätter skriva, så jag tror jag börjar skriva datum längst upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar