måndag 28 februari 2011

Lars möter Gävle. Kapitel 1

Jomen visst, jag fixar biffen.
Jag har funderat på att köra en grand tour av Gävle för Lars eftersom han är ny i stan. Jag tänkte börja med de som stod på välkommen-skyltarna på E4:an; Furuviksparken och Järnvägsmuseet.
Men nu har jag hittat bättre. Vi ska hälsa på våra riktiga grannar idag! Passersedel är fixad till den stora ljud-och-lukt-fabriken som ligger på andra sidan viken (hur vi inte ser fabriken eller känner doften från vårt hus eller ens från viken är beyond me, enligt satellitbilderna borde vi egentligen hitta varandras småtrosor och udda strumpor i kvarterets tvättstuga (vi har egen tvättstuga, men tanken på hur enorma ljud-och-lukt-fabrikens trosor måste vara får mig att bli julknäckeglad)).
Nu är det genom mitt jobb jag har fått chansen att åka in (för att hämta lite papper) men jag tänkte att likadana orangea kepsar och kanske en vimpel kan få Lars att tro på den guidade turen mer än att han är där som bärhjälp.

2 kommentarer:

  1. Jamen det är ju just det. Vi har ingen utsikt. Vi ser inte fabriken! Vi känner inte ens den på doften. Det är så konstigt.

    SvaraRadera