tisdag 15 februari 2011

Hela huset stormar.

Lars och jag bestämde oss igår för att byta plats på varenda möbel vi äger och har.
Vardagsrummet som aldrig känts speciellt mysigt blev sovrummet ovan. Mysigaste, gulaste rummet med ett sminkbord som hittills bara samlat damm och papper.
Djävlar vad här skall klämmas pormaskar!

Dåvarande sovrummet blev både vardagsrum och plats för matbord. Det känns också numera rätt.
Jag förstår inte riktigt hur det gick till...
Vi flyttade alla möbler från ett rum till ett annat och resultatet blev esse! Det kan ni testa hemma tycker jag. Gör det nu.

2 kommentarer:

  1. jamen det måste jag testa.. om jag flyttar sängen tre meter.. eller njaä.. kanske om jag bygger ett par feta ben så sängen kommer upp i taket? Och hyllor precis överallt? Öh.. kanske köket ute på balkongen? vardagsrummet i vandra-in-garderoben? Nä. Kanske inte funkar att möblera om på 30 kvadrat?

    SvaraRadera
  2. Klart det gör! I en etta i Gävle sov jag i köket en sväng. Det var kul! Resten av ettan var kontor och på sängen låg alla arbetsprover. :)
    Ettan i Umeå hade nog 10 olika möbleringsvarianter på de 3 år jag bodde där.

    SvaraRadera