söndag 6 februari 2011

Handla lokalt.

Eftersom jag tränar hårt inför renässans-os som går av stapeln någon gång efter min död så har jag tagit upp klarinetten igen. Fast i ny tappning. Genom den lokala musikkåren (bomhus) har jag fått låna en basklarinett som jag nu letar rörblad till.
Jag skriver bokrecensioner för den lokala tidningen.
Genom mitt jobb så värnar jag om den lokala konst- och musikscenen.
I en av lådorna från mormor låg en gammal brynäsmössa som jag använt hela vintern utan att riktigt reflektera över att det var en brynäsmössa förrän jag fick kommentarer och en present (ett plastmynt till kundvagnarna) av en kassör på coop.
Jag startar simsällskap för att kunna träna i den lokala simhallen (lillhagsbadet, där jag förövrigt lärde mig simma).
Brösten lakterar i tårar då jag läser lilla affischen om hur Rudsjön behöver en omgång för att inte växa igen, som jag självklart hittat på en vägg på den lokala pizzerian.

Jag vet inte om världen min blir mindre eller större i jakten efter de lokala konsterna men jag fortsätter och väntar ivrigt på att det lokala rökeriet skall öppna och börja sälja lax mjäll som smör igen.


2 kommentarer:

  1. Basklarinett! YESSS!
    Men stackars sjön. Vad ska man göra? Gå ut med lie?

    SvaraRadera
  2. Muddra, kan det heta så? Jag tror man går ut med skopa och gräver ur lite...
    Konstigt med tanke på att man inte får bada, fiska eller åka ut med båt på sjön eftersom fåglarna inte får störas.

    SvaraRadera