fredag 2 juli 2010

Det värsta som kan hända på en camping är skrapsår.

Det hade varit enklare att hitta på utomhusaktiviteter om man hade haft en, två ungar.
Jag får inte riktigt med mig Lars då jag står på macken och tittar på boccia, badmintonset eller fotbollar.
Kan jag få en femåring som jag kan vinna över i allt och en preeteen som jag får lirka lite med för att få med och sen förlora stort mot, vilket gör att han/hon är på bra humör resten av kvällen och överraskar med att ordna en halvgod middag?

Om camping är hundens bästa vän så är camping ungars våta dröm.
Föräldrarna verkar se campinglivet lite som egentid. Ungarna får pengar för att hyra trampbil, spela minigolf, köpa glass sen är dom borta resten av dagen.
Och kvällen.
Dom är ute dygnet runt. Trampar omkring.

Regnar det så flockas trampbilarna under tak, fickparkerade under toalettfönstren.
På en fin kväll parkerar de utanför restaurangen där mamma och pappa sitter för att få några kronor till smågodis.

Jag har en känsla av att det inte finns så många ställen kvar där föräldrarna är så trygga med att släppa lös ungarna som på camping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar