lördag 19 juni 2010

Skitdag.

Idag har det inte varit så roligt att vara jag.
Det har regnat hela dagen och jag har varit helt utslagen av lågtrycket.
När jag äntligen fick ändan ur till att gå och duscha så hände en väldigt jobbig sak.

Jag kom inte ihåg vilken handduk som var min, Lars sa att det nog var den gröna som hängde i förtältet. Visst, den känner jag igen.
Jag kommer till servicehuset och de har stängt ner den lyxiga familjeduschen. De har öppnat den orustade delen där duschbåsen står på rad.
Ljuset är dåligt, duschen är en sån gammal tidsinställd sak där man inte kan välja värmen och den lilla hyllan där jag ska lägga mina kläder är fylld av gräs.
Duschen är inte så skön så jag går snabbt ur och börjar torka mig. Precis då jag lyckats torka heeeela kroppen så kommer jag ihåg att den gröna handduken är Brorsans handduk.
Hundhår i näsan, hundhår i ögonen, hundhår i munnen och över hela kroppen. Jag hade inte sett det pg a det undermåliga ljuset.

Jag svor hela vägen tillbaka till husvagnen.

Lars säger att det är tillfälligt, att dom har nått problem med varmvattenberedaren.
Jag säger: det får vi faan i mig hoppas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar