tisdag 19 april 2011

Team Tina

Farfar.
Tog på sig mannen-i-huset byxorna och kom hit och började styra upp. Eftersom jag också har rätt stora byxor så kommer vi säkert få bråka lite sen, men nu, så är det väldigt skönt att någon kommer hit vid nio och tittar på ett träd som ska ner innan det börjat sava.
Det är också skönt att han fortfarande tror och vill att jag ska bo kvar här. Det är inget konstigt med det.
Däremot kan jag känna lite så... 28 år, singel och husägare? Hur låter det?
Omläggningen av taket kommer fortfarande ske, men efter min nerbantade version. Limträbalkar och isolering ska in, nya takstolar på ett annat håll. Jag kommer dra ner mina massa små rum och bli kvar med tre rum och kök på övervåningen. Ateljén ska upp från källaren och få det största rummet.

Nu ska jag bara lyckas finansiera det.

Men jag har Team Tina bakom mig, låt mig presentera:

Farfar - Allmänt uppstyrande.
Farmor - Stark som tusan.
Pappa - Han är snäll mot "dotra".
Mamma - Peppen och ekonomisk rådgivning.
Min Bror - Han är killen med personalrabatten på brägårn'.
Hanna - Mental coach.
Mormor - Varenda möbel jag äger kommer från henne.
Malin - Trädgård och ekologi.
Anna - Grillkoordinerare i sommar.
Elin - Coach och verklighetsankare.
Jana - Skratterapeut.
Bröderna på IDKA - Mina livvakter.
Brorsan - Hans enda jobb är att pussa mig i ansiktet då jag vaknat. Han är väldigt professionell.

4 kommentarer:

  1. Vanligtvis ointresserad av sport, men hejar för fullt & köper gärna en snygg lagtröja!

    SvaraRadera
  2. Emil - Blogcoach?

    Bara så du vet så har jag ett rykte om mig att göra rätt sazzy lagtröjor.
    Men jag skickar över en sån här
    http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10557577/210/normal/d58112ae3f590/konst

    SvaraRadera
  3. Haha, kom ihåg dem samtidigt som jag postade kommentaren! (Och de är förstås så jävla bra också! HEJA)

    SvaraRadera