onsdag 6 april 2011

Här är ditt badrumsskåp.

Det här badrumsskåpet speglar mig. Alltså... det gör det ju eftersom det finns en spegel på luckan. Men även insidan.
I badrummet i lägenheten hade jag en fullstor bokhylla fylld med pryttlar och förpackningar som nu är nerbantad till att få plats först i husvagnen och sedan i det här badrumsskåpet.
Mitt liv är klarare, enklare och narbantat till perfektion. Jag har gjort av mig med varenda tanke som är onödig.
Just nu är jag tvål, plåster, gratistamponger och lite lancomebus.

Tips:
1) Fast tvål är bättre för miljön. Inte bara slipper man plastförpackningarna utan även sånna hemska tvålpumpar som säljs som det är meningen att man ska fylla på själv. Varför vi har typ sjutton stycken hemma just nu är en blandning av att vi fick från min mormor som sedan Lars inte hittade och köpte sjutton till.
2) http://www.tamponsforfree.se/ Svara på några frågor som du får i ett mail och det är gratis en månad till.
3) L'oreal Elnett hårspray. Bästa någonsin och jag hoppas att dom aldrig byter utseende på flaskan (i fotot syns bara en liten reseflaska, jag har en fet en ovanpå skåpet).
4) Lancome brun utan sol. Gelform. Luktar inte brun utan sol! och inte heller luktar det överparfymerad brun utan sol. Torkar snabbt och man blir som utlovat: lite orange.
5) Mindre mataffärer har alltid fyndlådor, mina favoriter just nu är Halvards där en kan köpa en bricka med Zlatan på (eller en svart handspegel) för en 10:a och matbutiken nere i bomhus centrum som har lika mycket fyndlåda som fruktavdelning.

Igårkväll användes en lite lustig blandning av vad som finns i badrumsskåpet. En tampong dränktes i alsolsprit och tejpades fast på Lars tå. Idag mår tån mycket bättre.
Idén kommer från min mor då hon tejpade fast en binda på min grusskrapade armbåge då jag var 10. Jag kommer ihåg att omslaget var läskigt liksom vuxenkvinnligt... men det gjorde vad det skulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar