lördag 2 april 2011

Jag och Döden.

You don't understand! He never rides it, he just wipe it with a diaper.

Moppen är ute ur garaget. Vägen till årets första resa är noga inplanerad.
Döden står nu på uppfarten redo för nästa fas.
Har jag berättat varför den heter Döden? Pg a ironin. Jag kan inte krocka och dö när mopeden heter Döden. Det vore skrattretande...
Idag har jag skrubbat bort lite rost som lägger sig på svetsfogen vid avgasröret och på handtaget. Skrubbat den först med svinto, sedan mjukare och mjukare material och allra sist med småtrosor av en oskuld. Nu är den ren.
Jag har kickstartat den och den fungerar bra. Luktar väldigt gott.
Imorgon tar jag en liten tur runt kvarteret för att komma ihåg hur allt fungerar (och för att jag är lite skraj). Måndag är premiärresan, då ska jag finåka tills jag inte vill åka nå mer. Vårjackan ska fram och hjälmen ska putsas.
På tisdag måste allt fungera. Då tar jag mopeden till jobbet.

Jag ser två alternativ. Antingen kommer mopeden dra mer folk till galleriet, eller så kommer klungan utanför täcka entrén. I sånnafall får jag täcka över den med solskyddet och peka med hela handen.


1 kommentar:

  1. Oj vilken fin. Och vad jag blir imponerad att du kan köra en sån där. Jag har kört en liknande för jättelänge sen och då flög jag nästan av. Så det verkar lite farligt, tycker jag.

    SvaraRadera