onsdag 18 augusti 2010

Två roliga historier.

Historia nr 1.
Lars berättade på sitt jobb idag att han skulle flytta. Chefen satt vid bordet tillsammans med resten av hans kollegor. Lars fortsatte med att berätta att vi skulle titta på ett hus. Varpå chefen utbrister över bordet: HUS!? Va, vadå ska ni skaffa husvagn och vovve sen eller!?

Historia nr 2 (helt utan husvagnsreferenser).
För några veckor sedan var vi i Övik för att fira Amandas första födelsedag.
På kvällen smiter Brorsan ut på radhuslängans gräsmatta. Lars och jag går ut och försöker jaga rätt på honom (omöjligt, han bestämmer själv då han vill gå hem). Då vi tre varit ute i mörkret i en halvtimme springer han helt plötsligt in genom en öppen altandörr... grannens dörr.. och kommer ut på andra sidan huset.
Kanske hade jag hejdat mitt skratt och varit lite mer rädd om Kenneth och Cecilias grannsämja om det inte vore för att det påminde mig så mycket om min absoluta favoritfilm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar