torsdag 12 augusti 2010

Propcon.

Aha så ok, rinnande vatten är schyst och cool och ball.
Men jag kommer sakna husvagnen. Så mycket.

Pro:
Det är mysigt att gå och dingla med en dunk vatten. Ännu mysigare är det att fylla på en 1,5l pet-flaska. Vet inte riktigt varför.
Sover fantastiskt.
Det är fantastiskt roligt att dansa i en husvagn (skakar).
Grannarna är fab.
Doften av husvagn, doften av förtält.
Regn!
Gå ut med hunden på kvällen då man kan se in i alla husvagnar.
Att jag måste sitta på golvet och mala kaffebörnorna för att sladden är för kort.
Någonstans så ger vi någon ett litet F U.
Att jag inte köper någonting (det får inte plats någonting mer).
Jag äger mitt hem. På riktigt.

Con:
Ingen riktig adress... det tar faktiskt emot att skriva C/0 First Camp. Inte så bra i en arbetsansökan kan jag tänka mig. Tyvärr.
Inte alltid så roligt då husvagnen skakar...
Svinvarmt på mornarna. Och resten av dagen.
Skulle ha varit schysst att ha en större frys (just nu big pack-stort).
Ah, och disken. Förutom att man oftast snackar med någon då man diskar, så är det inte så roligt att bubba den fram och tillbaka till servicehuset.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar