onsdag 18 augusti 2010

Flytt (med husvagn).

Husvagnslivet fortsätter! Dock på annan plats.
Nästa torsdag kommer min snälla snälla pappa upp med lånad bil för att köra ner husvagnen till Gävle och deras gård.
Kom ihåg det när ni är sugna på husvagn. Dubbelkolla tretusen gånger hur mycket bilen får dra och när ni kollat det så dubbelkolla hur mycket dragkroken får dra. Och sen köper ni husvagn som matchar dessa två. Lätta bilar får inte dra lika mycket, men totalvikten får inte heller överstiga 3,5 ton, för då krävs E-körkort.
Jag tror vi har kommit fram till att ingen bil får dra vår vagn utan E-körkort. Då vi med lånad bil körde hit den så visste vi inte att dragkroken har egna vikter man måste rätta sig efter.
Men som sagt. Snäll snäll pappa med kortet kommer upp och hämtar hem oss.
Så vi drar söderöver för att leta jobb och boende och det gör man enklast på plats.
Känns otroligt lyxigt att inte behöva tajma utflytt- och inflyttdatum. Vi flyttar då vi hittar någonstans att bo. Förresten har vi inte så mycket grejer att flytta. Vi sålde ju allt i loppisen.

Kommer ni ihåg att jag berättade att det som blev över på loppisen hämtades av Myrorna?
Idag var första gången jag var där sedan jag skänkte halva bohaget. Jag vågade inte titta bland böckerna... men jag såg grejer som jag skänkt.
Var lite osäker hur jag skulle reagera men jag kom ut därifrån lättad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar