lördag 26 mars 2011

Var fick du luft ifrån?!

Djävla äppelträd, eller jag menar; Djävla sekatör, eller jag menar; Djävla pepp!

Tjosanhejsanvadvarmtdetvaridagjagtrorjagpassarpåattbeskäraäppelträden!
Jag hittade E's gamla sekatör/tång och en liten stege. Klättrade upp och började klämma mig. Klämde lillfingret, äh, det använder jag aldrig ändå. Klämde ringfingret, oj, blodblåsa. In och sticka hål och plåstra om. Ut igen. Klämde fuck you-fingret. Denna gång rev jag bort huden. In igen och plåstra om.
Nu har jag gett upp. Ingen vill ge mig en riktig sekatör. Stegen står kvar, äppelskruttarna står i en vas i vardagsrummet och jag delar med mig här med hjälp av vänsterhandens tumme och pekfinger.
Men tusan för peppen! Nu slog det mig att trots plåster kan jag fortfarande såga. Såga ner lönnarna som dykt upp i syrénhäcken.

Jag MMS:ar från sjukan ifall jag förlorar ett öga.

1 kommentar:

  1. Grenar kan vara jämrans vassa.. du får verkligen akta ögonen! En liten såg kan vara bra också, när du beskär.
    :-)

    SvaraRadera